Ερώτηση στη Βουλή για τη μη σύσταση οργανικών από τη ΝΙΚΗ και το Βουλευτή κ. Τσιρώνη

Προς την κα Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού

Θέμα: Αποκλεισμός του κλάδου ΠΕ07 από τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων στην
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Την 12η Ιουλίου 2025 κατετέθη τροπολογία, η οποία αφορά τη σύσταση 2.130 νέων
οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Η τροπολογία αυτή ενέχει,
όμως, μια αναίτια εξαίρεση των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ07 (Γερμανικής Φιλολογίας).
Παρά το γεγονός ότι οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης είχαν ήδη καταθέσει προτάσεις για σύσταση
112 νέων οργανικών θέσεων ΠΕ07, διατυπώθηκαν σοβαρές διαμαρτυρίες. Παρατίθεται
ενδεικτικά η ανοικτή επιστολή του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του 15ου Δημοτικού
Σχολείου Δράμας, στην οποία αναφέρεται πως η τραγική αποτυχία κάλυψης των θέσεων των
Γερμανικών οδήγησε σε κενά στο εβδομαδιαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμα τα οποία
αναστάτωσαν την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
Ο αποκλεισμός αυτός συνιστά μια επαναλαμβανόμενη αδικία, καθώς ο κλάδος ΠΕ07
έχει διαχρονικά τεθεί στο περιθώριο και δεν λαμβάνεται, όπως θα έπρεπε, υπόψη στις
διαδικασίες σύστασης οργανικών θέσεων και μόνιμων διορισμών. Τα στοιχεία είναι
ενδεικτικά: μόλις 53 διορισμοί κατά τα έτη 2021-2022, 16 διορισμοί κατά τα έτη 2022-2023,
13 διορισμοί κατά τα έτη 2023-2024 και 38 διορισμοί το περασμένο έτος. Στα ανωτέρω να
προστεθεί και η ανάγκη ανανέωσης του κλάδου, καθώς το 20,52% των εκπαιδευτικών ΠΕ07
στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση υπερβαίνει τα 60 έτη.
Η απουσία οργανικών θέσεων:
– Υπονομεύει την δυνατότητα των μαθητών να επιλέξουν ελεύθερα τη δεύτερη ξένη
γλώσσα της αρεσκείας τους
– Οδηγεί χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς σε καθεστώς ανασφάλειας και
αβεβαιότητας
– Διαιωνίζει μια χρόνια ανισότητα εις βάρος του μαθήματος της Γερμανικής Γλώσσας
και των λειτουργών της

– Η σύσταση οργανικών θέσεων πρέπει να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες
του εκπαιδευτικού συστήματος και όχι να υπηρετεί επιλεκτικές πολιτικές
προτεραιότητες.
– Ο κλάδος ΠΕ07 έχει τεκμηριωμένα αιτηθεί οργανικές θέσεις και αγνοείται από το
Υπουργείο.
– Η συνεχιζόμενη υποτίμηση του μαθήματος της Γερμανικής Γλώσσας πλήττει την
ποιότητα της εκπαίδευσης, καθώς και τα δικαιώματα μαθητών και διδασκόντων.
Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός
1. Για ποιόν λόγο αγνοήθηκαν οι εισηγήσεις των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για
σύσταση 112 οργανικών θέσεων ΠΕ07;
2. Προτίθεται το Υπουργείο να προχωρήσει άμεσα στη σύσταση των απαιτούμενων
θέσεων για την αποκατάσταση της ισότητας και της εύρυθμης λειτουργίας των
σχολικών μονάδων;
3. Πότε δρομολογείται ο μόνιμος διορισμός ικανού αριθμού εκπαιδευτικών ΠΕ07,
ώστε να περιοριστεί η επισφάλεια και να ανανεωθεί ο ηλικιακά γερασμένος
πληθυσμός των εκπαιδευτικών ΠΕ07;

Δείτε το έγγραφο εδώ: ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ