ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΣΚΓ ΠΕ)www.apf.grΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΠΑΣΥΚΑΓΑ)www.pasykaga.grΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΣΚΓ ΠΠ)www.aplf.gr
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΠΕΚΑΓΕΠΕ)
www.deutsch.gr
ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ (ΕΝ.ΕΚ.Ε.Μ.)
www.art-teachers.com
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (Π.Ε.ΚΑ.Π.)
www.pekap.gr
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΩΝ (Π.Ε.ΣΥ.Θ)
www.pesyth.gr
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 2-11-2012
Ενημέρωση για το πανελλαδικό συλλαλητήριο και τη συνάντηση με τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Θεόδωρο Παπαθεοδώρου και τον Ειδ. Γραμματέα κ. Σωτήρη Γκλαβά
Σήμερα, Παρασκευή 2-11-2012, πραγματοποιήθηκε το προγραμματισμένο πανελλαδικό συλλαλητήριο έξω από το ΥΠΑΙΘΠΑ, που διοργάνωσαν οι επιστημονικοί φορείς των καθηγητών Γαλλικής (ΠΕ05), Γερμανικής (ΠΕ07), Καλλιτεχνικών (ΠΕ08), Πληροφορικής (ΠΕ19-20) και Θεατρικών Σπουδών (ΠΕ32) και στήριξαν με την προκήρυξη διευκολυντικής στάσης εργασίας η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ. Παραβρέθηκαν:
• Φατούρου Αγγελική, μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ
• Κόκκινος Χαράλαμπος, αντιπρόεδρος της ΔΟΕ.
• Πανταζόπουλος Δημήτριος από την ΠΕΑΕ
• Τσιλιλή Κατερίνα από το Σύλλογο Θεολόγων ο «Καιρός»
• Γκρίλης Γεώργιος από το Συντονιστικό Αδιόριστων Θεολόγων
• καθώς και μέλη των πιο πάνω Συλλόγων και Σωματείων
Οι Πρόεδροι των επιστημονικών φορέων έγιναν δεκτοί και είχαν δύο ξεχωριστές συναντήσεις με:
• Τον Υφυπουργό Παιδείας κ. Θεόδωρο Παπαθεοδώρου
• Τον Ειδικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Σωτήρη Γκλάβα
Ο Αντιπρόεδρος της ΔΟΕ συνάδελφος Χαράλαμπος Κόκκινος μετέφερε στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΠΑ τις θέσεις της ΔΟΕ. Συγκεκριμένα υποστήριξε πως επιβάλλεται:
• να πραγματοποιηθεί η άμεση κάλυψη των κενών εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων στα δημοτικά σχολεία
• να υλοποιηθούν άμεσα οι εθελοντικές μετατάξεις από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, όπως προβλέπεται εξάλλου και στην Κοινή Υπουργική Απόφαση του Μαΐου 2012, καθώς δεν υπάρχουν μόνιμοι εκπαιδευτικοί Γαλλικής, Γερμανικής, Καλλιτεχνικών, Πληροφορικής, Θεατρικών Σπουδών και Δραματικής Τέχνης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Από τις συζητήσεις και τις απαντήσεις του Υφυπουργού Παιδείας και του Ειδικού Γραμματέα προέκυψαν τα εξής:
1. Υπάρχει η πολιτική βούληση για την πραγματοποίηση των εθελοντικών μετατάξεων και μάλιστα μέσα στο τρέχον ημερολογιακό έτος. Οι όποιες καθυστερήσεις παρατηρούνται δεν οφείλονται στο ΥΠΑΙΘΠΑ, χωρίς όμως και να διευκρινιστεί, παρά τις επίμονες ερωτήσεις των φορέων, πού και σε ποιον οφείλονται. Βρισκόμαστε πάντως στη διαδικασία του καθορισμού των ομάδων σχολείων για τις οργανικές των ειδικοτήτων ΠΕ05 και ΠΕ07. Ο Ειδικός Γραμματέας κ. Σωτήρης Γκλαβάς δεσμεύτηκε να μεταφέρει το αίτημα των φορέων για την έναρξη της διαδικασίας των μετατάξεων παράλληλα με τις μεταθέσεις τις αμέσως επόμενες εβδομάδες στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο.
2. Για τις αποσπάσεις αναγνωρίζει το Υπουργείο ότι υπήρξαν διοικητικές δυσλειτουργίες σε όλο το φάσμα της διοικητικής διάρθρωσης της εκπαίδευσης σε ότι αφορά στην ακριβή καταγραφή των κενών και πλεονασμάτων. Ως εκ τούτου βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία της καταγραφής της πραγματικής κατανομής του εκπαιδευτικού προσωπικού και του μαθητικού δυναμικού στις σχολικές μονάδες της χώρας από την κεντρική υπηρεσία του ΥΠΑΙΘΠΑ. Μέχρι την Παρασκευή 2 Νοεμβρίου όφειλαν όλοι οι Διευθυντές σχολικών μονάδων να έχουν ενημερώσει το σύστημα survey ώστε η διαδικασία της καταγραφής κενών και πλεονασμάτων να έχει τελειώσει μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή για να γίνει ορθολογικότερη κατανομή του προσωπικού και να μπορέσει να ανοίξει νέος κύκλος αποσπάσεων. Η νέα φάση θα αφορά αποσπάσεις από «πλεονασματικές» περιοχές σε περιοχές με ελλείψεις προσωπικού.
3. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν μόνο στα Γυμνάσια και τα Λύκεια κενά πλήρους ωραρίου στους ΠΕ05 4, στους ΠΕ07 12, στους ΠΕ08 27 και στους ΠΕ19-20 24 και μεγάλος αριθμός κενών των παραπάνω ειδικοτήτων στα δημοτικά σχολεία, ο αριθμός των οποίων δε γνωστοποιήθηκε στους φορείς. Στόχος είναι να καλυφθούν αυτά τα κενά όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Δε διευκρινίστηκε όμως με ποιον τρόπο. Ωστόσο ο Υφυπουργός απέκλεισε κατηγορηματικά το ενδεχόμενο αύξησης για φέτος του διδακτικού ωραρίου.
4. Για τις προσλήψεις αναπληρωτών δήλωσαν, τόσο ο Υφυπουργός όσο και ο Ειδικός Γραμματέας, ότι το ΥΠΑΙΘΠΑ δυσκολεύεται να καλύψει όλα τα κενά, αφού πέρυσι είχε πιστώσεις για 15000 συμβάσεις αναπληρωτών 10μηνης διάρκειας και εφέτος με 5500 αποχωρήσεις έχει στη διάθεσή του πιστώσεις για 12500 συμβάσεις 7μηνης όμως διάρκειας, δηλαδή επί της ουσίας πιστώσεις για 9.000 συμβάσεις 10μηνης διάρκειας. Ως προς τη διαχείριση αυτών των πιστώσεων, μας πληροφόρησαν ότι προέχει η κάλυψη των Πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων. Δεν απαντήθηκε το γιατί υπάρχει άνιση αντιμετώπιση αφού και οι ξένες γλώσσες και η Πληροφορική είναι Πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα.
Στο τέλος της άλλης εβδομάδας θα διατεθούν και οι υπόλοιπες πιστώσεις για την πρόσληψη αναπληρωτών, χωρίς να απαντηθούν όμως οι πιεστικές και επίμονες ερωτήσεις μας, αν σε αυτές θα συμπεριλαμβάνονται και αναπληρωτές Γαλλικής ΠΕ05 και Γερμανικής ΠΕ07 (για τις ειδικότητες αυτές δεν έχει προσληφθεί μέχρι σήμερα κανένας αναπληρωτής).
5. Έχει διατυπωθεί αίτημα παράτασης των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ για να μπορέσουν να καλυφθούν οι ανάγκες σε προσωπικό.
ΕΙΔΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ
Στις δύο συναντήσεις, που διήρκεσαν συνολικά τρεις ώρες, τέθηκαν και μια σειρά ειδικά ζητήματα που αφορούν τους επιμέρους κλάδους από τους εκπροσώπους των επιστημονικών φορέων των καθηγητών Γαλλικής, Γερμανικής, Καλλιτεχνικών, Πληροφορικής και Θεατρικών Σπουδών.
ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΛΑΔΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ
Α. Ζητήθηκε η αλλαγή της διαδικασίας προμήθειας των βιβλίων στα δημοτικά σχολεία, αφού η ισχύουσα οδηγεί σε στρεβλώσεις και προτάθηκε να οριστεί ανώτατη τιμή. Για τα βιβλία των ξένων γλωσσών στα γυμνάσια η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΠΑ δεσμεύτηκε να εξετάσει τις προτάσεις των επιστημονικών φορέων, ώστε να έχουν καθηγητές και μαθητές το καταλληλότερο εκπαιδευτικό υλικό στη διάθεσή τους.
Β. Τέθηκε επίσης το θέμα των συμπτύξεων των τμημάτων γαλλικής και γερμανικής, που συνεχίζονται μέχρι και σήμερα και προκαλούν μεγάλη αναστάτωση στη λειτουργία των σχολείων, τον οικογενειακό και διδακτικό προγραμματισμό των καθηγητών και κυρίως υποβαθμίζουν την παροχή ποιοτικής ξενόγλωσσης εκπαίδευσης. Από πλευράς Υπουργείου τονίστηκε ότι οι συμπτύξεις είναι στο πλαίσιο της ορθολογικότερης κατανομής του διδακτικού προσωπικού.