Δ.Σ. Π.Ε.ΚΑ.ΓΕ.Π.Ε: Επισημάνσεις σχετικά με τις ομάδες σχολείων που αναρτήθηκαν από το Α’ ΠΥΣΠΕ Αθήνας για την κάλυψη λειτουργικών κενών εκπαιδευτικών κλάδου Γερμανικής (ΠΕ07) και Γαλλικής Γλώσσας (ΠΕ05)



ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ



 


Αθήνα, 08.09.2015


Αρ. Πρωτ.: 38/2015







 


 


ΠΡΟΣ:


§         Διευθύντρια Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας κ. Δήμητρα Χατζημανώλη


ΚΟΙΝ.:


§         Προϊσταμένη Τμήματος  Εκπαιδευτικών Θεμάτων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας κ. Ειρήνη Καλλιγιαννάκη


§         Σχολικό Σύμβουλο Κλάδου ΠΕ07


κ. Δημήτριο Τηλαβερίδη


 


ΘΕΜΑ: «Επισημάνσεις του επιστημονικού φορέα των εκπαιδευτικών Γερμανικής Γλώσσας σχετικά με τις ομάδες σχολείων που αναρτήθηκαν από το Α’ ΠΥΣΠΕ Αθήνας για την κάλυψη λειτουργικών κενών εκπαιδευτικών κλάδου Γερμανικής (ΠΕ07) και Γαλλικής Γλώσσας (ΠΕ05)»


 


Αξιότιμη κ. Χατζημανώλη,


Σε συνέχεια της συνάντησής που είχε μαζί σας η Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Γερμανικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης Στεφανία Μπετίνα Αλβίνα Τίλε στις 07.09.2015, προκειμένου να θέσει υπόψη σας τις παρατηρήσεις που μας υποβλήθηκαν από εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ07 αναφορικά με τις ομάδες σχολείων που αναρτήθηκαν από το Α’ ΠΥΣΠΕ Αθήνας με την Πράξη του 21/03.09.2015 για την κάλυψη λειτουργικών κενών εκπαιδευτικών κλάδου Γερμανικής (ΠΕ07) και Γαλλικής Γλώσσας (ΠΕ05), προχωρούμε δια της παρούσης και στην έγγραφη υποβολή των σχετικών επισημάνσεων, τις οποίες και σας παραθέτουμε ακολούθως:


·        Δεν υπάρχει αναφορά σχολείου βάσης για τις συνολικά 39 ομάδες σχολείων.


·        Υπάρχουν πολλές ομάδες σχολείων οι οποίες αποτελούνται από σχολεία (μέχρι και τριών) διαφορετικών δήμων (ενδεικτικό παράδειγμα 32η ΟΜΑΔΑ: Σχολεία Βύρωνα, Υμηττού, Ηλιούπολης), με αποτέλεσμα την δυσκολία κάλυψης των αποστάσεων μεταξύ αυτών, ειδικά για τους εκπαιδευτικούς εκείνους που δεν διαθέτουν μεταφορικό μέσο.


·        Στην περίπτωση ομάδων που αποτελούνται από σχολεία διαφορετικών δήμων (π.χ. 27η ΟΜΑΔΑ, 29η ΟΜΑΔΑ, 32η ΟΜΑΔΑ, 38η ΟΜΑΔΑ) δεν αποσαφηνίζεται για ποιο δήμο θα ισχύουν τα εκάστοτε κριτήρια εντοπιότητας ή συνυπηρέτησης.


·        Σε κάποιες περιπτώσεις αναφέρεται η δυναμικότητα των σχολείων (π.χ. 6/θέσιο ή 12/θέσιο) αντί για τα ίδια τα σχολεία, με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να μην γνωρίζουν ποια είναι τα σχολεία τα οποία καλούνται να δηλώσουν (π.χ. 24η & 28η ΟΜΑΔΑ).


·        Παρατηρείται το μαζικό φαινόμενο ενός κατακερματισμού τεσσάρων (4), έξι (6), οκτώ (8) ή και δέκα (10) ωρών σε επιμέρους δίωρα και ως εκ τούτου εμφάνισης ενός σχολείου σε πολλές και διαφορετικές ομάδες, (π.χ. 9η & 21η ΟΜΑΔΑ: 720 Δ.Σ. ΑΘΗΝΩΝ ΓΙΑ 2+4 ώρες, 18η & 20η ΟΜΑΔΑ: 41ο Δ.Σ. ΑΘΗΝΩΝ για 4+4 ώρες καθώς και 135ο Δ.Σ. Αθηνών για 4+2 ώρες, 20η & 27η ΟΜΑΔΑ: 18ο  Δ.Σ. ΑΘΗΝΩΝ για 2+2 ώρες, 21η και 22η ΟΜΑΔΑ:  77ο Δ.Σ. ΑΘΗΝΩΝ για 2+2 ώρες κ.ο.κ.) ωστόσο σε περιπτώσεις που κάτι τέτοιο δεν υπαγορεύεται από τις ανάγκες της παράλληλης διδασκαλίας Γαλλικών και Γερμανικών στην ίδια τάξη (π.χ. ύπαρξη δύο τμημάτων Γερμανικής και ενός τμήματος Γαλλικής Γλώσσας στην Ε’ ή ΣΤ’ τάξη και άρα ανάγκη ταυτόχρονης  ύπαρξης τριών εκπαιδευτικών για την πραγματοποίηση παράλληλης διδασκαλίας), αλλά αντίθετα σε περιπτώσεις που στα σχολεία διδάσκεται, είτε σε κάποια από τις δύο τάξεις (Ε’ ή ΣΤ’), είτε και στις δύο τάξεις αποκλειστικά η μία ή η άλλη γλώσσα (Γαλλικά/Γερμανικά) και άρα δεν τίθεται θέμα παράλληλης διδασκαλίας και ανάγκης ύπαρξης παραπάνω του ενός εκπαιδευτικού της μίας ή της άλλης γλώσσας.


·         Θεωρείται δεδομένη η αυξημένη δυσκολία στην κατάρτιση προγραμμάτων από τους Διευθυντές των εκάστοτε σχολικών μονάδων, οι οποίοι συνεπεία του κατακερματισμού των ωρών σε δίωρα, καλούνται να διαχειριστούν έναν ιδιαίτερα αυξημένο αριθμό εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας, που όχι μόνον υπηρετούν σε διαφορετικές σχολικές μονάδες ο καθένας, αλλά παράλληλα και σε μεγάλο αριθμό σχολικών μονάδων (κατ’ ελάχιστον πέντε (5) ή ακόμα και έξι (6) σχολικές μονάδες).


 


Λαμβάνοντας υπόψη τις παραπάνω επισημάνσεις και τα προβλήματα που θα προκύψουν τόσο για την ομαλή λειτουργία των σχολείων όσο και για το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες και συγκεκριμένα:


·        Καθορισμό σχολείου βάσης για κάθε ομάδα σχολείου.


·        Να λαμβάνεται υπόψη η εγγύτητα των σχολικών μονάδων μεταξύ τους (όμορα).


·        Αποσαφήνιση αναφορικά με τον δήμο ισχύος των κριτηρίων εντοπιότητας ή συνυπηρέτησης για την περίπτωση ομάδων σχολείων αποτελούμενων από σχολεία ανήκοντα σε διαφορετικούς δήμους.


·        Επανέλεγχο στις δηλώσεις των ωρών που έχουν υποβάλλει οι διευθυντές των εκάστοτε σχολικών μονάδων, ειδικότερα δε αυτών που έχουν δηλώσει έξι (6) ή παραπάνω ώρες Γερμανικών ή Γαλλικών αντίστοιχα, προκειμένου να διαπιστωθούν οι περιπτώσεις όπου πραγματικά απαιτείται  «σπάσιμο ωρών» και εμφάνισης σχολείων σε παραπάνω από μια ομάδα, ήτοι στην περίπτωση συνδιδασκαλίας/παράλληλης διδασκαλίας με τα Γαλλικά.


Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση/πληροφορία.




Με εκτίμηση




Για το Διοικητικό Συμβούλιο


         Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ


ΤΙΛΕ ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΜΠΕΤΙΝΑ ΑΛΒΙΝΑ
            


               Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


ΓΚΡΙΤΖΑΛΙΩΤΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ


 

ΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ

deutschfile1_a5279e5f18f28cfe9f3a38d4e7333a24_3210.doc