Παρέμβαση του Κινήματος Δημοκρατίας σχετικά με τη Θεσμική Ενίσχυση της Πολυγλωσσίας και της Διδασκαλίας της Β’ Ξένης Γλώσσας στη Δημόσια Εκπαίδευση

Μετά από επικοινωνία της ΠΕΚΑΓΕΠΕ με το Κίνημα Δημοκρατίας σχετικά με τη Θεσμική Ενίσχυση της Πολυγλωσσίας και της Διδασκαλίας της Β’ Ξένης Γλώσσας στη Δημόσια Εκπαίδευση, ο Τομέας Παιδείας του Κινήματος δημοσίευσε το παρακάτω Δελτίο Τύπου.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – ΚΙΝΗΜΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Θέμα:

Θεσμική Ενίσχυση της Πολυγλωσσίας και της Διδασκαλίας της Β’ Ξένης Γλώσσας στη Δημόσια Εκπαίδευση
Ο Τομέας Παιδείας του Κινήματος Δημοκρατίας στηρίζει τους επιστημονικούς φορείς των εκπαιδευτικών Γαλλικής (ΠΕ05) και Γερμανικής (ΠΕ07) γλώσσας που διεκδικούν τη θεσμική ενίσχυση της πολυγλωσσίας και της Β’ Ξένης Γλώσσας στη δημόσια εκπαίδευση.
Η πολυγλωσσία δεν αποτελεί πολυτέλεια, αλλά αναφαίρετο δικαίωμα και βασικό πυλώνα της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας πολιτισμικής ταυτότητας του 21ου αιώνα. Η γνώση ξένων γλωσσών ενισχύει τη γνωστική ανάπτυξη, τη γλωσσική ευελιξία, την ενσυναίσθηση και τη διαπολιτισμική κατανόηση. Παράλληλα, αποτελεί εργαλείο επαγγελματικής ενδυνάμωσης και κινητικότητας, ειδικά για τη νέα γενιά.
Δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται υποβάθμιση της Β’ Ξένης Γλώσσας στο δημόσιο σχολείο, γεγονός που αντιβαίνει στις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις, υπονομεύει την εκπαιδευτική πολυφωνία και περιορίζει τις ευκαιρίες των μαθητών/τριών.
Η ισχυρή παρουσία της Β’ Ξένης Γλώσσας στα σχολεία:
-Αναβαθμίζει τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης.
-Μειώνει την εξάρτηση από την ιδιωτική ξενόγλωσση κατάρτιση.
-Ενισχύει τις επαγγελματικές προοπτικές των μαθητών/τριών.
-Δημιουργεί προϋποθέσεις συμμετοχής σε ευρωπαϊκά και καινοτόμα προγράμματα.
Παράλληλα, η αποδυνάμωση της Β’ Ξένης Γλώσσας περιορίζει τη δυνατότητα σταθερής επαγγελματικής παρουσίας των εκπαιδευτικών ΠΕ05 και ΠΕ07 και οδηγεί στην απαξίωση των κλάδων τους, ενώ πλήθος εκπαιδευτικών προγραμμάτων αποδεικνύει τη δυναμική και το παιδαγωγικό όφελος από την ενεργή τους εμπλοκή.
Ο Τομέας Παιδείας του Κινήματος Δημοκρατίας καλεί το Υπουργείο Παιδείας:
-Να επανεξετάσουν τη γλωσσική πολιτική για τη Β’ Ξένη Γλώσσα με βάση τις τεκμηριωμένες επιστημονικές προτάσεις των αρμόδιων φορέων.
-Να ενισχύσει θεσμικά την πολυγλωσσία, ευθυγραμμιζόμενο με τις ευρωπαϊκές καλές πρακτικές.
-Να ξεκινήσει άμεσα θεσμικό διάλογο με τους επιστημονικούς φορείς των εκπαιδευτικών Γαλλικής και Γερμανικής.
Η Ελλάδα δεν μπορεί να μείνει πίσω. Η εκμάθηση των ξένων γλωσσών είναι θεμέλιο της ευρωπαϊκής ταυτότητας και γέφυρα για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό και κοινωνικό μέλλον.