01.06.2007 – ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΓΙΑ ΤΟ 3ΩΡΟ: Τελικά στις 1/11/07

Αναβλήθηκε η συζήτηση ενώπιον του Γ´τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣTΕ) της Αίτησης Ακυρώσεως της υπ’αριθ.54530/02.06.2005 Υπουργικής Απόφασης για τη μείωση της διδασκαλίας του μαθήματος της Δεύτερης Ξένης Γλώσσας από 3 σε 2 διδακτικές ώρες την εβδομάδα στα Γυμνάσια της χώρας. Η αναβολή έγινε μετά από το αίτημα του κου Εισηγητού της προκειμένου να προετοιμάσει την τελική συζήτησή της την 1/11/2007. Η πρακτική αυτή είναι συνήθης στο ΣΤΕ (αναβολή της συζήτησης με αίτημα του Εισηγητού μια ή και δυο τουλάχιστον φορές λόγω φόρτου εργασίας του Ανωτάτου Δικαστηρίου).

Την Αίτηση Ακυρώσεως έχουν καταθέσει από κοινού οι συλλογικοί φορείς των καθηγητών της Γερμανικής και Γαλλικής Γλώσσας στις 2 Αυγούστου 2005:
-Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης
-Σύνδεσμος Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης
-Σύλλογος Καθηγητών Γαλλικής Βόρειας Ελλάδας Πτυχιούχων Πανεπιστημίου
-Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αποφοίτων Πανεπιστημίου
-Παράρτημα Βόρειας Ελλάδας της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π. Ε.

Παραθέτουμε απόσπασμα από το ενημερωτικό σημείωμα του δικηγόρου που έχει αναλάβει την υπόθεση:

«Η αίτηση Ακυρώσεως ως ένδικο μέσο στρέφεται κατά της νομιμότητας, δηλαδή της λογικής νομικής συνέχειας μιας πράξεως διοικητικού οργάνου εντοπίζοντας ή αποπειρώμενη να καταδείξει τα σημεία στα οποία το όργανο υπερέβη την εξουσιοδότηση, που του δόθηκε από τη νομοθετική εξουσία (βουλή/νόμος) για να ενεργήσει καταρχήν ειδικότερες και λεπτομερειακές πράξεις. Προβλήθηκαν επτά (7) καταρχήν λόγοι, που έχουν να κάνουν με την υπέρβαση της νομοθετικής εξουσιοδότησης.
Επίσης τέθηκαν θέματα παραβίασης βασικών συνταγματικών αρχών όπως αυτής της αναλογικότητας (δυσαναλογία μεταξύ μέσου και σκοπού), παραβίασης της ισότητας των διδασκόντων στη Μέση Εκπαίδευση και των διδασκομένων, της διακινδύνευσης της οργανικής θέσης χωρίς λήψη των προβλεπόμενων υποκαταστατικών μέτρων, την προσβολή της αρχής της προστατευόμενης εμπιστοσύνης τη στιγμή που ο ίδιος ο Νόμος της Παιδείας στην κεφαλίδα του κάνει λόγο περί «σεβασμού της προσωπικότητας» των διδασκόντων στη ΜΕ, περί προσβολής της μεταξύ των μαθητών ισότητας με κριτήριο την οικονομική κατάσταση των οικογενειών τους ως προς τη μάθηση των βασικών ευρωπαϊκών γλωσσών πέραν της Αγγλικής».

Ολόκληρο το ενημερωτικό σημείωμα του δικηγόρου δημοσιεύτηκε στο τεύχος Νο 8 του aktuell.