ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΗ Β’ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ
Το αρνητικό εκπαιδευτικό τοπίο της κρίσης με τα κενά και τις δυσλειτουργίες στα σχολεία της α/βάθμιας και της β/βάθμιας εκπαίδευσης, οι δυσοίωνες προοπτικές, η διαφαινόμενη φτωχοποίηση της παιδείας και το κλίμα αβεβαιότητας και ανασφάλειας βρίσκονται στο επίκεντρο των συζητήσεων και των προβληματισμών των Συλλόγων μας.
Οι αρνητικές εξελίξεις στη Δημόσια Ξενόγλωσση εκπαίδευση, είναι μια μόνο πτυχή της διάλυσης του εκπαιδευτικού οικοδομήματος. Η ανησυχία όλων μας δεν είναι απλά εάν θα διδάσκεται β ξένη γλώσσα και σε ποια σχολεία, αλλά εάν θα συνεχίσει να υπάρχει το σχολείο όπως το ξέρουμε και το είχαμε οραματιστεί.
Κοινή διαπίστωση είναι ότι οι μεθοδεύσεις του Υπουργείου έχουν ως αποτέλεσμα την κατάργηση της επιλογής ή σε πολλές περιπτώσεις και της διδασκαλίας της β ξένης γλώσσας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτό θα σημάνει σταδιακά και την αποσύνδεση της εκμάθησης της β ξένης γλώσσας από το Δημόσιο Σχολείο, στο οποίο είχαν εναποθέσει τις ελπίδες τους τα τελευταία χρόνια χιλιάδες οικογένειες κάτω από την πίεση της οικονομικής κρίσης
Σ’ αυτές τις δύσκολες συνθήκες, οι καθηγητές Ξένων Γλωσσών στη Δημόσια εκπαίδευση, έχουμε χρέος να επισημάνουμε ότι η εκμάθηση της ξένης γλώσσας στο Δημόσιο Σχολείο με τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για μια ολοκληρωμένη και σύγχρονη διδακτική προσέγγιση, αποτελούν το ζητούμενο των διεκδικήσεων μας. Το μάθημα της Ξένης Γλώσσας ΔΕΝ είναι πολυτέλεια, είναι ανάγκη.
Έχουμε χρέος να απαιτήσουμε την άμεση και ουσιαστική σύνδεση του Κπγ με τη διδασκαλία στη σχολική τάξη και έχουμε χρέος να διαβεβαιώσουμε τους μαθητές και τις οικογένειές τους για την πρόθεσή μας να παλέψουμε και να διεκδικήσουμε με προτάσεις ρεαλιστικές τη δωρεάν εξασφάλιση της γνώσης μέσω της κρατικής πιστοποίησης .
Για να καταστούν αυτά όσο το δυνατόν πιο εφικτά καταθέτουμε στο παρόν ψήφισμα τις προτάσεις μας :
– Σύσταση οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
– Υποχρεωτική διδασκαλία της 2ης Ξ.Γ. μέχρι την 3η Γυμνασίου ώστε να διασφαλιστεί η συνέχεια στην εκπαιδευτική διαδικασία και να καταστεί εφικτή η πολυπόθητη σύνδεση με το Κπγ. Εναλλακτικά θέσπιση επιπέδων στα μαθήματα 2ης Ξ.Γ. ώστε να μην παρακωλύεται ο τελικός στόχος, ο οποίος εξασθενεί μέσα σε ανομοιογενή τμήματα.
– Επαναφορά της τρίωρης εβδομαδιαίας διδασκαλίας της β’ ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο
– Εκπόνηση ενιαίων Αναλυτικών Προγραμμάτων διδασκαλίας Ξένης Γλώσσας σε Δημοτικό και Γυμνάσιο.
– Επιλογή εγχειριδίων προσαρμοσμένων στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες με κατάλληλο οπτικοακουστικό υλικό και δυνατότητα αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών και των εφαρμογών τους (διαδίκτυο – διαδραστικοί πίνακες – κλπ)
– Θεσμοθετημένη σύνδεση της διδασκαλίας της β’ ξένης γλώσσας στο Δημόσιο Σχολείο με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, εφόσον τηρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις.
Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων Σχολείων Ν. Ηρακλείου