ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΤΟΠΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΧΑΪΑΣ
www.deutsch.gr ● achaia@deutsch.gr & patra.deutsch@gmail.com
Πάτρα, 16 Δεκεμβρίου 2014
Θέμα: Για 3η συνεχόμενη χρονιά αδίδακτοι οι μαθητές του νομού Αχαΐας στο μάθημα των Γερμανικών
Αγαπητοί συμπολίτες, αγαπητοί συνάδελφοι,
Με μεγάλη λύπη διαπιστώνουμε για τρίτη συνεχή χρονιά τις ελλείψεις καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού μας. Το Υπουργείο Παιδείας «κατάφερε» μόλις στις 08.12.2014, ήτοι 3 μήνες μετά από την έναρξη της σχολικής χρονιάς να καλύψει μόλις τα 2/5 των κενών τμημάτων με τοποθετήσεις συναδέλφων αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου. Πρώτοι οι μαθητές μας βιώνουν τα αποτελέσματα αυτής της πρακτικής οι οποίοι παραμένουν στο προαύλιο αδίδακτοι, έπειτα οι γονείς, που αναγκάζονται να εγγράψουν τα παιδιά τους σε φροντιστήριο για να μάθουν την γλώσσα που επιθυμούν, οι διευθυντές και οι συνάδελφοι, οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να απασχολούν τα παιδιά όταν δεν έχει αναλάβει καθήκοντα ο καθηγητής Γερμανικών και τέλος οι ίδιοι οι συνάδελφοι των Γερμανικών, οι οποίοι παραμένουν άνεργοι και περιμένουν το αυτονόητο, δηλαδή την τοποθέτηση τους στα κενά σχολεία. Και ενώ το πρόβλημα είναι κοινό για όλους τους προαναφερόμενους, δυστυχώς διαπιστώνουμε για τρίτη συνεχή χρονιά σε κάποια σχολεία, την πρακτική αλλαγής προτίμησης γλώσσας μερίδας μαθητών και της μετακίνησής τους σε τμήματα Γαλλικών, αφού έχει ξεκινήσει το διδακτικό έτος. Γεγονός που δεν προβλέπεται όπως ορίζεται από την Φ.52/63/12873/Γ1/6-2-2012 (ΦΕΚ 253, τ.Β’), (ΑΔΑ: Β4439- ΩΞ1) Υπουργική Απόφαση του Υπουργείου Παιδείας. Δεδομένου του ότι ο στόχος μας είναι μια Παιδεία, στην οποία τηρούνται οι νόμοι και η οποία προσφέρει τις ίδιες ευκαιρίες μάθησης σε όλη την μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα, θα θέλαμε να σας παρακαλέσουμε να ανακαλέσετε την αλλαγή της προτίμησης στις δηλώσεις, η οποία δεν έχει συντελεστεί σύμφωνα με τον νόμο και αφαιρεί το δικαίωμα της ίσης μεταχείρισης στους μαθητές που έχουν επιλέξει τα Γερμανικά ως β’ ξένη γλώσσα, καθώς επίσης και το δικαίωμα συναδέλφων να εργαστούν, δεδομένου του ότι η ζήτηση της γλώσσας από τους μαθητές είναι μεγάλη. Κατανοώντας την δύσκολη κατάσταση ενός σχολείου που δεν έχει επαρκή αριθμό εκπαιδευτικών, θα θέλαμε να επισημάνουμε πως η λύση του προβλήματος βρίσκεται στην διεκδίκηση προσλήψεων εκπαιδευτικών και όχι στην παράνομη κάλυψη των κενών με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Ας μην γίνουμε εμείς ηθικοί αυτουργοί μιας πρακτικής που αφαιρεί δικαιώματα από μαθητές και συναδέλφους.
Με εκτίμηση
Τοπική Επιτροπή Αχαΐας Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.E.