Petition (auch auf Deutsch) – Ηλεκτρονική συλλογή υπογραφών: Υπογράφουμε και στηρίζουμε τα Τμήματα Ξένων Γλωσσών και Φιλολογιών του ΕΚΠΑ και του ΑΠΘ – Πάνω από 6000 υπογραφές τις πρώτες τρεις ημέρες (14.02.2013)

14.02.2013 Πάνω από 6.000 υπογραφές (σε τρεις μόλις ημέρες) από ολόκληρο τον κόσμο έχουν ήδη συγκεντρωθεί στην έκκληση προς τον Υπουργό Παιδείας Καθηγητή κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο για τη διατήρηση της αυτονομίας των Τμημάτων Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ισπανικής και Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας.

Για να υπογράψετε μεταβείτε στο
https://www.change.org/petitions/professor-konstantinos-arvanitopoulos-greek-minister-of-education-save-the-departments-of-english-french-german-italian-and-spanish

ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΔΟΥΜΕ!

ΣΤΗΡΙΞΤΕ ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΩΝ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Το σχέδιο «ΑΘΗΝΑ» της ελληνικής κυβέρνησης για την ανώτατη παιδεία προτείνει τη συγχώνευση των Τμημάτων Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ισπανικής και Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας σε ένα ενιαίο «Τμήμα Ξένων Γλωσσών και Φιλολογίας [sic]» στα Πανεπιστήμια Αθήνας και Θεσσαλονίκης με κριτήρια, όχι επιστημονικά, αλλά αριθμητικής λογικής.
Τα Τμήματα Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ισπανικής και Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας έχουν μακρόχρονη διδακτική και ερευνητική παράδοση, επιστημονική αυτοτέλεια και ολοκληρωμένα Προγράμματα Σπουδών, τα οποία θεραπεύουν διακριτά μεταξύ τους επιστημονικά, διδακτικά και ερευνητικά αντικείμενα με έμφαση στη φιλολογική μελέτη, στην ενδελεχή ανάλυση της γλώσσας, καθώς και στη σύνδεσή της με τη λογοτεχνία και τον πολιτισμό των κοινωνιών που τη μιλούν. Η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας υποβαθμίζει τα Τμήματα σε απλές «κατευθύνσεις» ενός τεράστιου υβριδικού Τμήματος με την επιστημονικά αδόκιμη ονομασία «Τμήμα Ξένων Γλωσσών και Φιλολογίας». Αυτό θα οδηγήσει στη συρρίκνωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, στην ανεπάρκεια επιστημονικής και επαγγελματικής κατάρτισης των φοιτητών/τριών, στην υποβάθμιση του επιπέδου σπουδών και τελικά των πτυχίων των αποφοίτων. Zητάμε από τον Υπουργό Παιδείας τη διατήρηση της αυτονομίας των Τμημάτων Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ισπανικής και Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας.

UNTERSTÜTZEN SIE DIE FACHBEREICHE FÜR FREMDSPRACHENPHILOLOGIEN DER UNIVERSITÄTEN ATHEN UND THESSALONIKI

Der von der griechischen Regierung soeben vorgelegte Plan „ATHENA“ sieht sowohl an der Universität Athen als auch an der Universität Thessaloniki die Zusammenlegung der Fachbereiche für Deutsche, Englische, Französische, Spanische und Italienische Sprache und Philologie zu einem einzigen „Fachbereich für Fremdsprachen und Philologie“ vor, eine Zusammenlegung nach äußerst zweifelhaften ökonomischen, auf keinen Fall aber wissenschaftlich verantwortbaren Kriterien.
Die Fachbereiche für Fremdsprachenphilologien der Universitäten Athen und Thessaloniki haben seit Jahrzehnten in Forschung und Lehre ein eigenständiges Profil geschaffen. Sie haben voneinander unabhängige Studienprogramme entwickelt, die der jeweiligen Nationalliteratur und -sprache sowie deren Verankerung in Kultur und Gesellschaft verpflichtet sind und ein intensives Studium ihrer Gegenstände betreiben. An jedem Fachbereich wird nach international gültigen Standards der jeweiligen Philologie unterrichtet und geforscht.
Der Vorschlag des griechischen Bildungsministeriums sieht die Aufhebung der akademischen Autonomie der einzelnen Fachbereiche und deren Reduzierung zu „Richtungen“ eines übergroßen hybriden Fachbereichs unter der wissenschaftlich inakzeptablen Bezeichnung „Fachbereich für Fremdsprachen und Philologie“ vor. Eine solche Entwicklung würde zur Qualitätsminderung der akademischen Ausbildung führen – sie würde die wissenschaftliche und berufliche Disqualifikation der AbsolventInnen bedeuten.
Unseres Erachtens ist es daher unumgänglich, die Autonomie in Forschung und Lehre an den Fachbereichen für Deutsche, Englische, Französische, Spanische und Italienische Sprache und Philologie in Griechenland aufrecht zu erhalten.
Bitte unterstützen Sie unsere Bemühungen, eigenständige Forschung und Lehre, vor allem im Interesse unserer StudentInnen, fortsetzen zu können.