Κατατέθηκε την Παρασκευή 29-07-2022 στο Υπουργείο Παιδείας, 16σέλιδο υπόμνημα από το δικηγορικό γραφείο του κου Φώτη Χατζηφώτη και παράλληλα πραγματοποιήθηκαν συνομιλίες με εκπροσώπους του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα, καθώς και τους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘ.
Το Υπουργείο επισκέφτηκαν αντιπροσωπεία του ΔΣ και συγκεκριμένα η Αντιπρόεδρος κα Κατερίνα Ξανθού, η Οργανωτική Γραμματέας κα Μαρία Δαλαμήτρου και η Ταμίας της ΠΕΚΑΓΕΠΕ κα Μαρία Στάμου και από την πλευρά του δικηγορικού Γραφείου του κου Χατζηφώτη παραβρέθηκαν τόσο ο ίδιος, όσο και συνεργάτης του, δικηγόρος, οι οποίοι έκαναν τις αντίστοιχες συζητήσεις για την προώθηση των αιτημάτων μας.
Παρακάτω παραθέτουμε μικρό απόσπασμα του υπομνήματος με τα βασικότερα αιτήματα που αναπτύχθηκαν.
“Από την ανωτέρω ανάπτυξη διαπιστώνεται η ανάγκη άμεσης και ουσιαστικής μέριμνας της Πολιτείας για την αντιμετώπιση του κλάδου χωρίς διακρίσεις και με γνώμονα τα σύγχρονα εκπαιδευτικά δεδομένα, προς όφελος όχι μόνο των ίδιων των εκπαιδευτικών, αλλά και των μαθητών/τριών, των γονέων και κηδεμόνων και της ποιότητας του παρεχόμενου διδακτικού έργου στο πεδίο της Γερμανικής Γλώσσας.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
ΑΙΤΟΥΜΑΣΤΕ
1. Την πραγματοποίηση ικανού αριθμού μόνιμων διορισμών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ανάλογα με τις υφιστάμενες ανάγκες των σχολικών μονάδων ανά την επικράτεια σε εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ07 Γερμανικής Γλώσσας. Επιπλέον, για την διασφάλιση της δυνατότητας διδασκαλίας της Γερμανικής ως δεύτερης ξένης γλώσσας, χρειάζεται οι προσλήψεις των αναπληρωτών κλάδου ΠΕ07 να γίνονται με πλήρες ωράριο, όταν υπάρχουν αδιάθετες ώρες στην ομάδα σχολείων της περιοχής πρόσληψης.
2. Την σύσταση νέων οργανικών θέσεων κλάδου ΠΕ07 Γερμανικής Γλώσσας, σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες της εκπαίδευσης, κυρίως προς άρση της ανισοκατανομής των θέσεων μεταξύ των κλάδων ΠΕ05 και ΠΕ07 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, η οποία επηρεάζει το σύνολο της εκπαιδευτικής εξέλιξης.
3. Την τροποποίηση των υπ’ αριθμ. Φ. 52/63/12873/Γ1/2012 ΥΑ (ΦΕΚ 253/τ.Β’/13.02.2012) και Φ12/657/70691/Δ1/2016 ΥΑ (ΦΕΚ 1324/τ.Β’/11.05.2016), στο μέτρο που περιορίζουν σημαντικά τη δημιουργία τμημάτων διδασκαλίας της Γερμανικής ως δεύτερης ξένης γλώσσας στις Ε’ και ΣΤ’ Τάξεις Δημοτικού, σε συνδυασμό με την έλλειψη οργανικών θέσεων του συγκεκριμένου κλάδου εκπαιδευτικών.
4. Την μείωση του ελάχιστου απαιτούμενου αριθμού μαθητών ανά τάξη για την διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας από 12 σε 8 μαθητές.
5. Την αύξηση των ωρών διδασκαλίας των εκπαιδευτικών του κλάδου με τους ακόλουθους τρόπους: Α) με την εισαγωγή της δεύτερης ξένης γλώσσας στη Δ΄ Τάξη Δημοτικού, ώστε να δοθεί το χρονικό περιθώριο να αποκτήσουν οι μαθητές, ύστερα από εννιάχρονη υποχρεωτική διδασκαλία ένα ικανοποιητικό και πιστοποιήσιμο επίπεδο γλωσσομάθειας, σύμφωνο με το Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών του ΙΕΠ για τις ξένες γλώσσες (ΕΠΣ-ΞΓ) το οποίο προβλέπει συγκεκριμένο αριθμό ωρών διδασκαλίας για την επίτευξη συγκεκριμένων επιπέδων πιστοποίησης γλωσσομάθειας. Έτσι, θα επιτευχθεί συγχρόνως σύνδεση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στο Δημόσιο Σχολείο με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας. Β) Με την εισαγωγή της υποχρεωτικής διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας σε όλες τις τάξεις του Λυκείου, ως συνέχεια του Γυμνασίου, με στόχο και την σωστή προετοιμασία των μαθητών για το ειδικό μάθημα της Γερμανικής Γλώσσας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
6. Την αξιοποίηση του ξενόγλωσσου διδακτικού προσωπικού με επιπλέον Α΄ αναθέσεις μαθημάτων, με στόχο την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων και ακολουθώντας την τακτική όλων των ευρωπαϊκών χωρών.
7. Την αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων, ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες παιδαγωγικές ανάγκες. “
Αθήνα, 29.07.2022
Εκ μέρους του Δ.Σ. της ΠΕΚΑΓΕΠΕ
Ο πληρεξούσιος δικηγόρος
deutschgr_photo382|deutschgr_photo383|deutschgr_photo397|deutschgr_photo398
https://pdv.org.gr/wp-content/uploads/2023/11/aac68090bc0b9ac890d25478534ce6f1Συμφωνητικό-Συνεργασίας-με-το-Δικηγορικό-Γραφείο-1.docx