Κύριε διευθυντά
Τους τελευταίους μήνες πλήττεται στη χώρα μας αλόγιστα η γλωσσομάθεια στη δημόσια εκπαίδευση. Οι περικοπές του μισθού των εκπαιδευτικών φαντάζουν ασήμαντες μπροστά στην περικοπή των διδακτικών τους σχεδίων, της προοπτικής και τύχης της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στα δημόσια σχολεία της πατρίδας μας. Τόσα έτη αναγνωρισμένων σπουδών των ξενόγλωσσων καθηγητών, τόσες οικογενειακές δαπάνες για σπουδές «με πέραση» σε πανεπιστημιακές σχολές της επαρχίας…
Επιπρόσθετα όμως με την οικονομική διολίσθηση, στην οποία βρέθηκε η χώρα μας, έχει εξισωθεί στα μάτια των πολιτών και στις ευθύνες που καταλογίζουν, το αίτιο και το αιτιατό του αδιεξόδου, στο οποίο έχουμε περιέλθει, με τα πραγματικά θύματα αυτής της υπόθεσης. Οι οριζόντιες πολιτικές διακηρύξεις με πνεύμα κατάργησης τύπου «πονάει κεφάλι-κόβει κεφάλι» των μέχρι πρότινος λειτουργικών θεσμών της χώρας μας από τη μία και η εσφαλμένη ή ελλιπής ενημέρωση των πολιτών από πολλά ΜΜΕ από την άλλη, οδηγούν την κοινή γνώμη να στρέφεται ενάντια σε κάθε τι, που χρηματοδοτούνταν από το Δημόσιο όλα αυτά τα χρόνια.
Η τοποθέτηση εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών και το λειτούργημά τους δεν μπορούν να εξισώνονται με την σωρεία αχρείαστων διορισμών που έχει ταλανίσει το κράτος τις τελευταίες δεκαετίες και μάλιστα σε αρκετές περιπτώσεις από ανειδίκευτους υπαλλήλους Υ.Ε. Μαζί με μια πληθώρα άλλων ειδικοτήτων που προϋπάρχουν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα για χρόνια, αναφέρομαι στους επιτυχόντες και μάλιστα με αξιώσεις στον ΑΣΕΠ εξειδικευμένους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι τοποθετήθηκαν για χρόνια, καλύπτοντας πραγματικά κενά στην εκπαίδευση και παρέχοντας ευρωπαϊκών αξιώσεων πολυγλωσσική δημόσια εκπαίδευση. Μετακινούμενοι σε διάσπαρτες σχολικές μονάδες, απλήρωτοι για μήνες, υπάκουαν στους μεγαλεπήβολους στόχους που έθεταν όλες οι πολιτικές ηγεσίες του ΥΠΕΠΘ για αναβαθμισμένη δωρεάν δημόσια ξενόγλωσση εκπαίδευση. Ομως όλες οι υποσχέσεις και τα διθυραμβικά λόγια για διδακτική συμπόρευση του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Γλώσσες με τα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών και με τις εξετάσεις του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας έκαναν φτερά. Μετά τις αποφάσεις του τελευταίου τριμήνου από το ΥΠΕΠΘ για κατάργηση της παράλληλης διδασκαλίας γαλλικής και γερμανικής ως ξένης γλώσσας στα δημοτικά, επιβάλλεται σε κάθε μαθητή η δεύτερη ξένη γλώσσα, που το υπουργείο από μόνο του επιλέγει για κάθε δημοτικό σχολείο. Διαφορετικά επιβάλλεται και πάλι η αναγκαστική μετακίνηση-σύγχυση του μαθητή σε άλλο σχολικό συγκρότημα, έτσι αυθαίρετα, ασυμβούλευτα, αντισυμβατικά. Ολες αυτές οι ασυνεπείς κινήσεις οδηγούν στην ανεξέλεγκτη παραπαιδεία και ιδιωτική εκπαίδευση, οι οποίες ξεχειλίζουν τον οικογενειακό κορβανά από τα χρέη και την αβεβαιότητα, αφού ούτε αυτές δύνανται να εγγυηθούν το μέλλον των παιδιών μας.
Δαμιανος Νεραντζης – Καθηγητής ΠΕ07
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_30/09/2011_457729