Δημήτριος Τηλαβερίδης
Σχολικός Σύμβουλος
Κλ. ΠΕ07 Γερμανικών
Κινητό 6947197919
Email : dimitritilaveridis@gmail.com
ΘΕΜΑ: Επιμορφωτικό Υλικό
Οι νέες τάσεις στην Ελλάδα είναι η διαθεματική και ολιστική προσέγγιση της γνώσης, η διερευνητική και βιωματική μάθηση καθώς και η οικοδόμηση της γνώσης με στόχο την ανάπτυξη της προσωπικότητας και της κριτικής σκέψης.
Η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών της Γερμανικής Γλώσσας Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης στην προσπάθειά της να επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί στις σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις, στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και στη διαχείριση της σχολικής τάξης διοργανώνει Ημερίδα Επιμόρφωσης την Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2011 στο Ξενοδοχείο Τιτάνια από τις 10:00 έως τις 16:00. Την ημέρα αυτή θα πραγματο- ποιηθούν και οι εκλογές για το νέο Διοικητικό Συμβούλιο. Το πρόγραμμα είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα www.deutsch.gr.
Δεδομένου ότι θα είμαι ανάμεσα στους ομιλητές, θα ήθελα με την παρούσα επιστολή να επιστήσω την προσοχή των εκπαιδευτικών που θα παρακολουθήσουν την παρουσίασή μου να φέρουν, αν το επιθυμούν, το USB τους (φλασάκι) ούτως ώστε να τους παρασχεθεί επιμορφωτικό υλικό σε ηλεκτρονική μορφή.
Στην εκπαίδευση υπάρχουν τρεις βασικοί παράγοντες: ο μαθητής, ο εκπαιδευτικός και οι υποδομές (κτιριακές εγκαταστάσεις, εργαστήρια, Η/Υ, προγράμματα σπουδών, νομικό πλαίσιο). Σύμφωνα με έρευνες η ποιότητα στην εκπαίδευση εξαρτάται πρωταρχικά από τον εκπαιδευτικό, ο οποίος πέρα από την αρχική επιστημονική κατάρτιση στην ειδικότητά του, βελτιώνεται στο επάγγελμά του με τη συνεχή και ουσιαστική επιμόρφωση, με την ειδική επαγγελματική εκπαίδευση και τη δια βίου μάθηση.
Ας έχουμε υπόψη μας ότι η τάση στη σύγχρονη διδακτική είναι η μετάβαση του μαθητή από την παθητική πρόσληψη και την καθοδηγούμενη κατάκτηση της γνώσης, στη διερεύνηση και στη μάθηση με ανακάλυψη. Η σχολική μάθηση συναρτάται με την καθημερινή εμπειρία και τα βιώματα των μαθητών. Τα ενδιαφέροντα και οι μαθησιακές ανάγκες των μαθητών διαμορφώνουν το περιεχόμενο και τις διδακτικές στρατηγικές. Η εκπαίδευση προσαρμόζεται στο παιδί και όχι το παιδί στην εκπαίδευση.
Για την επαγγελματική μας ανάπτυξη ας αναλύουμε συστηματικά και κριτικά τις τρέχουσες διδακτικές πρακτικές μας, ας αναπτύσσουμε ένα συνεργατικό και στοχαστικό κλίμα, που να διευκολύνει την αμοιβαία σχέση θεωρίας και πράξης και να μας μετατρέπει από «καταναλωτές» της έρευνας σε ερευνητές της δικής μας εκπαιδευτικής πράξης. Όσα αποκομίζουμε σ’ ένα τέτοιο πλαίσιο αλληλεπιδράσεων, συντελούν στη βελτίωση της διδασκαλίας καθώς και σε διαδικασίες ανάπτυξης πολυποίκιλων και σύνθετων ικανοτήτων δημιουργίας και διαχείρισης εκπαιδευτικών καταστάσεων.
Εύχομαι καλή δύναμη στο διδακτικό και παιδαγωγικό σας έργο.
Με εκτίμηση
Δημήτριος Τηλαβερίδης
Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ07