Το Δ.Σ. της ΠΕΚΑΓΕΠΕ ανταποκρινόμενο στο αίτημα της Πανελλήνιας Ένωσης Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας (Π.Ε.Α.Δ.) ετοίμασε και απέστειλε στην Π.Ε.Α.Δ. ένα κείμενο με τις προτάσεις για τον κλάδο Γερμανικής Φιλολογίας (ΠΕ07) και ιδιαίτερα για τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων ενόψει των επερχόμενων διορισμών. Οι προτάσεις που θα συγκεντρώσει η Π.Ε.Α.Δ. από όλους τους κλάδους θα αποτελέσουν αντικείμενο συζήτησης με το Υπουργείο προκειμένου να αναδειχθούν τα υπαρκτά προβλήματα και να εξευρεθούν λύσεις.
ΠΡΟΣ: Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας (Π.Ε.Α.Δ.)
Κείμενο – ενημέρωση για τον
κλάδο Γερμανικής Φιλολογίας (ΠΕ07)
Το Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών/-τριών Γερμανικών, ΠΕΚΑΓΕΠΕ, εκφράζει την έντονη απογοήτευση και διαμαρτυρία του σχετικά με την κατανομή των επικείμενων μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών ανά κλάδο, βάσει των αριθμών που ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας και αποδοκιμάζει τον κυβερνητικό σχεδιασμό, που ουδεμία μέριμνα λαμβάνει για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών που υφίστανται πανελλαδικά στο μάθημα των Γερμανικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Μετά τον εξαιρετικά μικρό αριθμό των περσινών προσλήψεων (μόλις 53), φέτος δόθηκαν μόνο 16 θέσεις μόνιμου διορισμού για μια ειδικότητα, στην οποία κάθε χρόνο απασχολούνται τουλάχιστον 400 άτομα σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Η ανάγκη σύστασης οργανικών θέσεων Γερμανικής Φιλολογίας (ΠΕ07) στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι επείγουσα και επιτακτική και παρόλο που έχει τονιστεί με κάθε τρόπο στους ιθύνοντες, δεν έγινε καμία ενέργεια.
Ειδικότερα για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, η Ένωσή μας έχει τονίσει επανειλημμένως την ανάγκη σύστασης οργανικών θέσεων για τη στήριξη της ελεύθερης επιλογής Β’ Ξένης Γλώσσας, καθώς σε πολλές περιοχές της χώρας υπάρχει ελάχιστος και μη επαρκής αριθμός οργανικών θέσεων καθηγητών γερμανικής. Σε κάποιες περιοχές μάλιστα, ο αριθμός οργανικών ΠΕ07 είναι μηδενικός, όπως π.χ. στην Πέλλα και τη Ροδόπη.
Οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό για το σχολικό έτος 2022-23 είναι καταγεγραμμένες από τον Ιούνιο του 2022 για ολόκληρη τη χώρα και δε λαμβάνονται υπόψη στον προγραμματισμό των μονίμων διορισμών!
Παραθέτουμε παρακάτω μερικά ενδεικτικά παραδείγματα:
Πώς είναι δυνατόν για τα 122 τμήματα (συνολικά δηλ. 244 διδακτικές ώρες την εβδομάδα) που σχηματίζονται στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Πειραιά για το σχολικό έτος 2022-23 να υπάρχουν μόνο τρεις μόνιμοι εκπαιδευτικοί;
Πώς είναι δυνατόν για τα 117 τμήματα (συνολικά δηλ. 234 διδακτικές ώρες την εβδομάδα) που σχηματίζονται στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Δυτικής Αττικής για το σχολικό έτος 2022-23 να υπάρχει μόνο ένας μόνιμος εκπαιδευτικός;
Πώς είναι δυνατόν για τα 80 τμήματα (συνολικά δηλ. 160 διδακτικές ώρες την εβδομάδα) που σχηματίζονται στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Πέλλας για το σχολικό έτος 2022-23 να μην υπάρχει ούτε ένας μόνιμος εκπαιδευτικός;
Πώς είναι δυνατόν για τα 56 τμήματα (συνολικά δηλ. 112 διδακτικές ώρες την εβδομάδα) που σχηματίζονται στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Χαλκιδικής για το σχολικό έτος 2022-23 να υπάρχουν μόλις τρεις μόνιμοι εκπαιδευτικοί;
Πάλι θα καλυφθούν τα κενά με αναπληρωτές και αναπληρώτριες; Το σχολικό έτος 2021-22 απαιτήθηκαν 425 προσλήψεις αναπληρωτών Γερμανικής Φιλολογίας (ΠΕ07). Αντί με τους φετινούς μόνιμους διορισμούς να καλυφθεί ένα σημαντικό μέρος των κενών, διαπιστώνουμε με λύπη πως με τον ελάχιστο αριθμό μονίμων διορισμών εκπαιδευτικών ΠΕ07 όπως ανακοινώθηκε για το σχολικό έτος 2022-23 δεν καλύπτεται ούτε το 4% των κενών. Δυστυχώς οι δεσμεύσεις της Υπουργού περί δικαίωσης των επί χρόνια αναπληρωτών δεν πραγματοποιήθηκαν. Να σημειωθεί ότι στον κλάδο μας υπάρχουν αναπληρωτές με 75 μήνες πραγματικής προϋπηρεσίας, πολλοί από τους οποίους αποκτήθηκαν ως ΑΜΩ.
Μέσα στις άμεσες διεκδικήσεις μας είναι σαφέστατα η πραγματοποίηση ικανού αριθμού μόνιμων διορισμών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με βάση τις υφιστάμενες και πραγματικές ανάγκες, η σύσταση νέων οργανικών θέσεων με βάση τις πραγματικές ανάγκες και τα λειτουργικά κενά, η τροποποίηση των ΥΑ (ΦΕΚ 1324 τ.Β’/11-05-2016), που περιορίζει σημαντικά τη δημιουργία τμημάτων στη Β’ ξένη γλώσσα βάσει της προτίμησης των μαθητών στην Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού και της ΥΑ (ΦΕΚ 1171 τ.Β΄/04/04/2017), η οποία περιορίζει δραστικά τη δημιουργία τμημάτων παράλληλης διδασκαλίας στη Β΄ ξένη γλώσσα στο Γυμνάσιο. (Λόγω της εφαρμογής των παραπάνω αποφάσεων, παρατηρείται συχνά το φαινόμενο μαθητές να διδάσκονται διαφορετική γλώσσα από εκείνη που επέλεξαν).
Eυελπιστούμε να εισακουστούν τα αιτήματά μας και να προωθηθούν μαζί με τα αιτήματα των αναπληρωτών των άλλων κλάδων.
Με εκτίμηση
Το ΔΣ της ΠΕΚΑΓΕΠΕ
58dd84dc9531679c796cc60a2519e309oxi
https://pdv.org.gr/wp-content/uploads/2023/11/58dd84dc9531679c796cc60a2519e309PEAD_keimeno_enimerosis-1.docx