Βρισκόμαστε σε μια μεταβατική περίοδο, κατά την οποία μεταβαίνουμε από τα ισχύοντα προγράμματα σπουδών και τα αναλυτικά προγράμματα για τις ξένες γλώσσες (ΔΕΠΠΣ, ΑΠΣ) σε ένα νέο, Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για τις Ξένες Γλώσσες (ΕΠΣ-ΞΓ).
Αυτή η σημαντική μετάβαση σηματοδοτεί και την αναγνώριση (δηλαδή την ενσωμάτωση στο δημόσιο σχολείο) νέων τρόπων επικοινωνίας και έκφρασης, νέων αναγκών και προκλήσεων για τη διδασκαλία και εκμάθηση της ξένης γλώσσας σε μια χώρα όπως η Ελλάδα. Για μια τόσο σημαντική αλλαγή είναι απαραίτητο να προετοιμαστούμε κατάλληλα.
Στα πλαίσια του δράσης «Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών», η πιλοτική φάση του οποίου ήδη ολοκληρώθηκε, εκπονήθηκε ειδικός τόμος με βασικό επιμορφωτικό υλικό (θεωρητική προσέγγιση και σχέδια διδασκαλίας) για τη Γερμανική Γλώσσα.