ΑΞΙΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΤΟ “Deutsch – ein Hit! 1”

Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύονται στο «ΒΗΜΑ», θα γίνει τελικά φέτος η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων, που είχε προγραμματιστεί να διεξαχθεί πέρυσι. Στη διαδικασία αξιολόγησης θα συμμετάσχουν οι διδάσκοντες με ερωτηματολόγια. Αναδημοσιεύουμε παρακάτω ολόκληρο το άρθρο της εφημερίδας.

TO BHMA – 04/12/2007

Την οριστική «κατεδάφιση» του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και την αναδόμησή του σχεδιάζει σύντομα το υπουργείο Παιδείας

Τα σχολικά βιβλία περνούν από κρησάρα

Αποφασίστηκε αξιολόγηση όλων των εγχειριδίων και έγκαιρη αποστολή τους για την επόμενη χρονιά

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΜΑΡΝΥ ΠΑΠΑΜΑΤΘΑΙΟΥ

Μαθητές και μαθήτριες παραλαμβάνουν τα βιβλία τους για την τρέχουσα σχολική χρονιά. Χθες αποφασίστηκε να ελεγχθούν τα νέα σχολικά εγχειρίδια, αφού έχουν προκαλέσει ουκ ολίγα προβλήματα κατά τη διδασκαλία τους
ΑΠΕ: Η αξιολόγηση όλων των σχολικών βιβλίων και ο έγκαιρος προγραμματισμός της αποστολής τους, ώστε να μην ξεκινήσει και η επόμενη σχολική χρονιά με ελλείψεις στις σχολικές αίθουσες, αποφασίστηκαν κατά τη χθεσινή συνάντηση του υφυπουργού Παιδείας κ. Ανδρέα Λυκουρέντζου με τους εκπροσώπους του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και του Οργανισμού Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων.

Υπό διαδικασία… αξιολόγησης είναι όμως και το ίδιο το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, καθώς βρίσκεται στο «στόχαστρο» του νέου υπουργού Παιδείας κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη, ο οποίος έχει διαπιστώσει προβλήματα στη λειτουργία του. Η οριστική «κατεδάφιση» του Ινστιτούτου και η αναδόμησή του σχεδιάζονται σύντομα, ώστε να αλλάξουν οι διαδικασίες συγγραφής και ελέγχου της ποιότητας των σχολικών εγχειριδίων, αλλά και των αναλυτικών προγραμμάτων.

Σε πρώτη φάση ωστόσο θα ελεγχθούν τα νέα σχολικά βιβλία, αφού τα προβλήματα τα οποία έχουν προκαλέσει κατά τη διδασκαλία τους δεν είναι λίγα. Πρόσφατη είναι άλλωστε η επιστημονική διαμάχη την οποία προκάλεσε το νέο βιβλίο της Βιολογίας για την Γ´ τάξη του Γυμνασίου. Όπως κατήγγειλαν το καλοκαίρι επιστημονικές ενώσεις, οι συγγραφείς του βιβλίου παρουσιάζουν τα γενετικά τροποποιημένα προϊόντα ως «θαύμα» της επιστήμης, χωρίς να αναφέρουν τίποτα για τους προβληματισμούς οι οποίοι προκύπτουν σε σχέση με την αλόγιστη χρήση τους.

Προβλήματα έχουν διαπιστωθεί ακόμη στα μαθηματικά του δημοτικού, όπου δάσκαλοι μιλούν για λίγες ώρες διδασκαλίας της άσκησης της διαίρεσης με αποτέλεσμα να προχωρούν οι μαθητές με κενά στο γυμνάσιο, πολλαπλές λύσεις οι οποίες μπερδεύουν τους μαθητές, προβλήματα διάρθρωσης της ύλης, δύσκολες ασκήσεις στα βιβλία της Γλώσσας, ελλιπή διδασκαλία στο μάθημα της έκθεσης κτλ.

Στο γυμνάσιο καθηγητές αναφέρουν ανάμεσα στα προβλήματα των νέων βιβλίων την κακή ανθολόγηση κειμένων στα Νεοελληνικά, τις συνεχείς παραπομπές σε άλλα κείμενα, τα δύσκολα κεφάλαια για το επίπεδο των μαθητών στα Αρχαία Ελληνικά κτλ.

Συνολικά, 14 νέα διδακτικά βιβλία μπήκαν εφέτος στα δημοτικά σχολεία και 24 νέα διδακτικά βιβλία στο Γυμνάσιο. Η αξιολόγηση των βιβλίων αποφασίστηκε ότι θα ξεκινήσει τον Μάρτιο ή τον Απρίλιο, ώστε να γίνουν έγκαιρα οι διορθώσεις και να μοιραστούν τα βιβλία στα σχολεία για την επόμενη σχολική χρονιά. Τη διαδικασία θα οργανώσει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και σε αυτήν θα πάρουν μέρος νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, καθηγητές και σχολικοί σύμβουλοι. Η αξιολόγηση είχε σχεδιαστεί να γίνει πέρυσι μέσα στις σχολικές αίθουσες, αλλά δεν ξεκίνησε ποτέ εξαιτίας των προβλημάτων τα οποία δημιούργησε το βιβλίο της Ιστορίας για την Στ´ τάξη του Δημοτικού.

« Παρακολουθούμε το χρονοδιάγραμμα και επισπεύδουμε εκείνες τις διαδικασίες οι οποίες απαιτούνται, ιδιαίτερα τις διαδικασίες παραγωγής, έτσι ώστε με την έναρξη του νέου σχολικού έτους να μην αντιμετωπίσουμε ελλείψεις σε διδακτικά βιβλία » δήλωσε σχετικά ο κ. Λυκουρέντζος.

«Σε σύντομο χρονικό διάστημα θα έχετε τον πλήρη κατάλογο των βιβλίων τα οποία θα διδαχθούν στο νέο σχολικό έτος» τόνισε ο υφυπουργός Παιδείας σε ερώτηση για το ποιο βιβλίο θα διδαχτεί την επόμενη χρονιά στο μάθημα της Ιστορίας του Δημοτικού.

Μετά την ποσοτική αξιολόγηση η οποία θα γίνει στα βιβλία με βάση τα ερωτηματολόγια θα ακολουθήσει και η ποιοτική αξιολόγηση, με παρατηρήσεις των σχολικών συμβούλων μέσα στην τάξη, που τα ευρήματα από τα ερωτηματολόγια θα αποδεικνύονται επί τόπου, όπως αναφέρουν στελέχη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.